Tehnološko ste pripravljeni na digitalizacijo – kaj pa strategija, kadri in kultura?
Digitalna transformacija ne spreminja toliko tehnološke podpore poslovanju, kot spreminja poslovno kulturo in modele. Uporabniki rešitev MIT Orkester so z vidika informatizacije pripravljeni na digitalno transformacijo, saj jim ta poslovni informacijski sistem zagotavlja vse tehnološke in procesne vidike digitalizacije.
»Ugotavljamo, da je digitalizacija v podjetjih z urejenimi ter informatiziranimi procesi razvojni korak, ki ni toliko vprašljiv s tehničnega vidika, kot pa spremembe v načinu delovanja podjetja, njegovem nastopu na tržišču ter na samih izdelkih in storitvah,« je povedala Marjeta Povalej, direktorica podjetja MIT informatika.
Na zadnjem strokovnem posvetu podjetja MIT se je potrdilo, da so tehnologije za Industrijo 4.0 že na voljo, kakor tudi prve dobre prakse digitalne transformacije. Na dogodku so bile namreč predstavljene ključne informacijske rešitve, ki podpirajo digitalizacijo poslovanja, na primer internet stvari, umetna inteligenca, vgrajena analitika, povezovanje s storitvami v oblaku ter brezpapirno poslovanje. Podjetje MIT informatika te sodobne tehnologije in pristope že vgrajuje v svoje poslovne rešitve za proizvodna podjetja, pri čemer jim pomaga tudi pri ureditvi samega poslovanja.
»Digitalizacija ne rešuje procesnih in organizacijskih izzivov. V MIT informatika našim naročnikom ponujamo širok nabor svetovalnih storitev, s katerimi podjetje uredi in optimizira svoje procese ter jih pripravi na celovito informatizacijo, ki je predpogoj za izvedbo digitalne transformacije,« je razložila Marjeta Povalej.
Kot kažejo izkušnje, namreč digitalizacija predstavlja velike izzive predvsem podjetjem, ki doslej še niso izvedla potrebnih vlaganj v informacijski sistem. Taka podjetja se srečujejo z izzivi, kot so pomanjkanje uporabniških znanj pri izkoriščanju informacijskih tehnologij, združevanje digitalnih zmožnosti s preteklimi znanji in izkušnjami ter nepripravljenost na spremembe tako pri zaposlenih kot pri vodstvu.
Kot je povedala Marjeta Povalej, so podjetja danes postavljena ne samo pred kozmetične spremembe v načinu poslovanja, ampak morajo premisliti svoj poslovni model. »V digitalni transformaciji ne gre za spreminjanje poslovnih procesov, ki že desetletja delujejo po enakih principih, ampak je treba postaviti nove, ki bodo sledili izzivom, kot je preskok v učinkovitosti, individualizacija izdelkov in storitvena usmerjenost.« Pri tem bodo podjetja morala prevetriti svojo vizijo, oblikovati strategijo, kaj z digitalizacijo sploh doseči ter določiti taktike, kako se bodo izkoriščala vrednosti podatkov ter kako bodo povezala svoje notranje procese s procesi v vrednostni verigi.