Imate dovolj goriva?

Imate dovolj goriva?

Imate dovolj goriva?

Samo z dobrim poznavanjem denarnega toka lahko podjetje načrtuje tekoče poslovanje in izpolnjuje poslovne cilje.

Resnično velja, da je denarni tok gorivo za podjetje in v kolikor voznik upošteva opozorilne znake, ki nam sporočajo – pazi, rezerva – nas lahko rešijo, da se ne ustavimo in obstanemo na mestu.

gorivo

Slabo upravljanje denarnega toka vodi v izgubo pogajalske moči na vseh frontah – z dobavitelji, kupci in zaposlenimi. Med najpogostejšimi posledicami so zahteve po plačevanju po predračunu, prekinitve dobave ter zviševanje cen zaradi manjših naročil. Nekateri dobavitelji ustavijo storitve, ki so nujne za normalno poslovanje, na primer dobava električne energije ali telekomunikacijske storitve, vključno z internetom. V razmerju do zaposlenih se pojavljajo zamude pri izplačilih plač, kar ustvarja slabo delovno klimo. Storilnost zamenjata panika in strah – najboljši zaposlenci poiščejo drugega delodajalca. FURS tudi poenostavi in blokira račune, kar postane črna pika v boniteti. Za pridobitev kredita v banki na koncu ostane le še upanje.

Informacije o denarnih tokovih so nujno potrebne za neprekinjeno oskrbovanje podjetja, saj povedo, koliko denarja je podjetje prejelo v določenem času in koliko ga je porabilo za poravnanje svojih obveznosti.

Priprava je enako pomembna kot pot

Preden sedemo za volan in se odpravimo na daljšo pot ali na dopust, preverimo stanje vozila, pnevmatike, luči, višino sedeža, olje …

Pa to storimo tudi v podjetju? Kaj od navedenih dejavnikov preverimo:

  • koliko ponudb je bilo poslanih;
  • koliko smo prodali in koliko od tega je bilo plačanega;
  • so kupci začeli slabše plačevati;
  • se je spremenila politika nabav;
  • so naši dolgovi začeli naraščati;
  • smo plačali zadnji obrok kredita…

Zanimivo, s kom vse poslujemo

Da lahko pametno »vozimo« in spremljamo finančno stanje stanja podjetja, ne smemo pozabiti na lastne omejitve in tiste, ki so nam jih postavili poslovni partnerji. Priča smo vedno večji povezanosti in odvisnosti in ker nismo sami na cesti, je vedno priporočljivo preveriti boniteto vsakega novega pa tudi že poznanega poslovnega partnerja. Bonitetna ocena namreč dobro pokaže stanje njegovega poslovanja, položaj na trgu, likvidnost in poslovno sposobnost.

Biti ali ne biti pri likvidnosti ne more biti vprašanje

Načrtovanje denarnih tokov je tesno povezana z upravljanjem likvidnosti. Čeprav naj bi to bila glavna prednostna naloga, velikokrat ostaja na “to do” seznamu, ker se vedno pojavljajo druge prednostne naloge. V vsakem primeru uspešno obvladovanje likvidnosti zahteva redno načrtovanje denarnih tokov.

Načrtovanje je redko edinstven proces in se pogosto izvaja na različnih ravneh in delih podjetja z različnimi cilji in metodami, ki pogosto niso med seboj povezane (zaloge mi preverijo v skladišču, podatek o zalogi so mi dali iz nabave, prodaja je optimistična, finance pa kronično pesimistične…). Tako lahko spoznamo, da denarnega toka ni samoumevno prepustiti vsakdanjemu dnevnemu toku. Če ne vemo, kje smo in kam gremo, je sprejemanje poslovnih odločitev na takšnih temeljih kot vožnja z zavezanimi očmi.

Na plačilno sposobnost – likvidnost – vpliva tako razpoložljivi denar na transakcijskem računu, kot zapadle obveznosti. Sredstva se nenehno preoblikujejo iz začetne denarne oblike prek drugih spet v denar. Če pri tem preoblikovanju pride do motenj, lahko nepravočasno ukrepanje pripelje do nelikvidnosti. Posledice so znane!

Obvladovanja likvidnosti ni brez pravočasnih informacij

Izdelan mesečni načrt denarnih tokov in njegovo dnevno in tedensko spremljanje daje kakovostne informacije za odločanje. Dejansko ni uporaben samo takrat, ko si želimo pri banki sposoditi nova sredstva za financiranje, ampak predstavlja pomembno upravljavsko orodje. Daje na primer informacije, v katerem obdobju med mesecem imamo zagotovljenih največ prejemkov, kdaj so naše obremenitve največje, kdaj nastajajo neskladja …

Dober poslovni informacijski sistem je rešitev

Dejstvo je, da podjetja pogosto nimajo dovolj podatkov in pravih informacij za načrtovanje in spremljanje denarnih tokov. Kakovosten informacijski sistem, kot je MIT Orkester, je zagotovo dobra rešitev, saj zagotavlja podporo za:

Podjetja se v različnih življenjskih fazah srečujejo z različnimi ozkimi grli, od omejitev trga do finančnih omejitev, ki jih lahko pripeljejo do finančne stiske. Kakšno pot ubrati, da se temu izognemo in katera orodja uporabiti, je zato poseben izziv, ki se ga preprosto ne sme prepustiti naključjem in pavšalnim odločitvam.


Marjeta Povalej

Comments are closed.