MIT informatika - Brez prilagodljivosti ne bo šlo več naprej

Brez prilagodljivosti ne bo šlo več naprej

Poslovni informacijski sistem MIT Orkester tovarnam prihodnosti zagotavlja hitro spreminjanje proizvodnih in režijskih procesov glede na dogajanje na tržišču in v nabavni verigi.

Če je bilo še nedavno dovolj, da so proizvajalci pošiljali na trg nove izdelke na vsake dve ali tri leta, je danes nesprejemljivo, da novih izdelkov ne lansirajo vsako leto in ob tem ne zagotavljajo še prilagajanja teh izdelkov končnim potrošnikom. Prav individualizacija izdelkov je med glavnimi razlogi za zmanjševanje serij in vedno bolj butično proizvodnjo, ki spreminja delovanje celotne nabavne verige.

»Proizvodna podjetja so lahko nekoč na eni liniji več mesecev proizvajala isti izdelek, sedaj pa se izdelki menjajo tudi večkrat tedensko,« je dejala Marjeta Povalej, direktorica podjetja MIT informatika. »To pomeni, da morajo poleg strojev in naprav takšnemu načinu delovanja prilagoditi vse procese, od tehnologije in nabave do vzdrževanja in logistike.«

V podjetjih vse bolj pogosto prihaja tudi do izvajanja različnih tipov proizvodnje, saj lahko hkrati proizvajajo velike serije ter majhne serije in posamične izdelke. To zahteva ustrezno organizacijo poslovanja pa tudi obvladovanja velikega števila izdelkov in še več konfiguracij.

MIT informatika - Brez prilagodljivosti ne bo šlo več naprej
MIT informatika - Brez prilagodljivosti ne bo šlo več naprej

Se vaš ERP sistem lahko hitro odziva na vse te spremembe?

Splošno razširjanje uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij pospešuje digitalizacijo na vseh področjih. Podjetja se novim zahtevam kupcev približujejo z inovativnimi pristopi, pri čemer ponujajo izdelke kot storitve s povsem novimi načini ustvarjanja denarne vrednosti.

Kot pravi Marjeta Povalej, se podjetja poleg vsakodnevnih sprememb na izdelkih in pri prodaji srečujejo tudi s pogostimi spremembami v poslovnem okolju. Globalna konkurenca znižuje cene in išče nove tržne poti, kar spreminja poslovne modele in zahteva prožnost pri povezovanju z dobavitelji. Podjetja se zaradi stalnega inoviranja v samem poslovanju pogosteje reorganizirajo in izboljšujejo poslovne procese, vse pogostejše pa so tudi spremembe zaradi menjav pri lastništvu, ki so posledica strateških združevanj in prevzemanj.

Odzivnost je možno doseči samo s prilagodljivo informacijsko podporo

Do nedavnega so podjetja dosegala določeno stopnjo prilagodljivosti s pomočjo neurejenih procesov in nestandardiziranih postopkov. Vendar pa vedno nižje marže, padanje proizvodnih cen in težave s pridobivanjem kakovostnih kadrov podjetja postavljajo pred zahtevo po ureditvi poslovanja v smeri čim večje operativne učinkovitosti.

»Številna podjetja se z izgovori o prilagodljivosti otepajo uvedbe celovitega informacijskega sistema ter digitalizacije proizvodnje, s katerim bi uredili poslovanje. Po drugi strani se bojijo, kako bodo lahko takšen sistem prilagajali spremembam, kar se pri večini ponudnikov slej ali prej pojavi kot nepremostljiva ovira,« je razložila Marjeta Povalej.

Podjetja, ki odlašajo z informatizacijo in digitalizacijo proizvodnih in poslovnih procesov imajo deloma prav, še posebej dokler lahko obvladujejo svoj kaos. Vendar lahko v takem okolju že samo en večji posel ali sprememba na trgu povzroči izredne razmere. Informacijski sistem poleg tega sili uporabnike k doslednemu in preglednemu izvajanju nalog, kar med ljudmi, ki so vajeni naloge delati po svoje, ustvarja bojazen o izgubi vpliva in ukalupljanju v logiko informacijskega sistema. Prav zato digitalizacija kot temeljno zahtevo postavlja prilagodljiv, prožen in odziven poslovno-proizvodni informacijski sistem.

Popolna digitalna rešitev za rastoča podjetja

V podjetju MIT informatika so se izzivom, s katerimi se soočajo proizvodna podjetja zaradi nenehnih sprememb, postavili po robu z inovativno zasnovo poslovnega informacijskega sistema MIT Orkester, je tudi med redkimi, ki podpira hkratno izvajanje različnih tipov proizvodnje: veliko- in maloserijsko ter naročniško oziroma posamično proizvodnjo.

»Posebnost sistema MIT Orkester je, da raste skupaj s podjetjem. Sistem je na voljo že v različici za majhna podjetja, ki jo je možno razširiti vse do celovite informacijske podpore, ki jo uporabljajo velika podjetja,« je razložila Marjeta Povalej.

Ob tem ko podjetje raste tako finančno, kot organizacijsko, se razvijajo tudi njegovi poslovni procesi. MIT Orkester odlikuje visoka stopnja nastavljivosti, kar pomeni, da lahko podjetje model poslovanja, poslovne procese in delovne postopke po uvedbi razmeroma hitro in enostavno spreminja. Ob tem je na voljo obsežna paleta dodatnih integriranih rešitev, ki le še povečuje vrednost osnovne poslovno-proizvodne rešitve in zagotavlja celovito digitalizacijo poslovanja:

  • brezpapirno in mobilno poslovanje (v proizvodnji, skladišču, režiji …);
  • planiranje z vizualizacijo planov (proizvodnje, odpreme, servisa …);
  • upravljanje odnosov s strankami;
  • kadrovski menedžment;
  • vzdrževanje in servis;
  • vodenje logistike;
  • podpora odločanju.

Podpora notranjim poslovnim procesom se nadaljuje z elektronskim povezovanjem s kupci in dobavitelji ter s povezovanjem z različnimi storitvami v oblaku, kot so storitve portala eVEM, FURS, spremljanje bonitet ter varna hramba in neprekinjeno poslovanje.

Takšen zaokrožen in enoten informacijski sistem je temelj za vzpostavitev gibkega, agilnega in inovativnega podjetja. Omogoča mu enostavno preizkušanje novih modelov, hitro izvajanje organizacijskih sprememb, izboljšav v poslovnih in proizvodnih procesih in ter uvajanje novih tehnologij, vključno z IoT, računalništvom v oblaku, mobilnim poslovanjem, poslovno analitiko na velikih podatkih ter z umetno inteligenco.

6 posledic neprilagodljivega poslovnega informacijskega sistema

  1. Ob uvedbi informacijskega sistema je treba prilagoditi procese, zato podjetje izgubi svojo konkurenčno prednost, ki jo je pridobilo s predhodnimi procesnimi izboljšavami.
  1. Preizkušanje procesnih inovacij na testnih sistemih je zamudno in drago, zato se podjetja izogibajo spremembam oziroma poiščejo obvode, s katerimi pa ustvarijo nova poslovna tveganja ter možnosti za ustvarjanje izgub.
  1. Pomanjkanje podpore različnim tipom proizvodnje otežuje sledenje v procesu proizvodnje, onemogoča kakovostno planiranje in preprečuje natančno obračunavanje proizvodnje – posledično podjetje ne dosega načrtovane razlike v ceni, zamuja z dobavo in ne obvladuje kakovosti.
  1. Uvajanje novih tehnologij, kot so internet stvari, računalništvo v oblaku, vgrajena analitika in mobilnost je oteženo, zato razvoj poslovanja ne sledi trendom na tržišču – zmanjša se konkurenčnost, izgublja se strateška partnerstva in hkrati ne pridobiva novih kupcev.
  1. Skupni stroški lastništva se glede na začetno naložbo nekajkrat povečajo, če se prilagajanje sistema izvaja s programiranjem oziroma dopolnjevanjem programov namesto z nastavitvami.
  1. Celovitost rešitve – v primeru, da ponudnik informacijskega sistema ne zagotavlja razširjanja osnovnega sistema z dodatnimi programskimi moduli, je naročnik primoran v plačevanje dopolnilnega razvoja ali v iskanje teh posameznih delov sistema pri drugih ponudnikih. V tem primeru se projekti podražijo in podaljšajo zaradi novih licenc, kupovanja in nameščanja dodatnih strežniški zmogljivosti ter integracije sistemov.

Marjeta Povalej

Comments are closed.