Da ne bi z novim ERP le hitreje delali narobe

Da ne bi z novim ERP le hitreje delali narobe

comfortzoneMenjava ERP sistema zagotovo ni v območju udobja, prinese pa koristi zaradi katerih se je vredno potruditi.

Ljudje v splošnem ne maramo sprememb. Najraje bi delovali po reku Jean-Baptiste Alphonse Karra, urednika Le Figaro: bolj, ko se stvari spreminjajo, bolj ostajajo enake. Ta stavek odlično opisuje našo nezmožnost, da bi se spremenili.

Težnja ostati kolikor se da dolgo v nespremenjenem stanju, četudi trpimo, je skupna večini ljudi. Ne glede na bolečino. Vendar to trpljenje poznamo in nam je zato nekako udobno. Če stopimo iz svojega območja udobja, kdo ve, kaj nas tam čaka! Morda bo veliko bolje, vendar obstaja tudi možnost, da bo huje. In vztrajamo v status quo. Ko končno pride do spremembe, se nanjo počasi navadimo in zopet pristanemo v svoji coni udobja. Spet upamo, da bo tako ostalo za vedno, da sprememb ne bo več.

Slaba novica za status quo

Kako je torej s spremembami in območjem udobja? Brez sprememb se pri načinu poslovanja ne more nič izboljšati. Če se proces izvaja že 15 let enako, sploh ni nujno, da je to optimalno – še več, morda že vrsto let trošimo ogromno časa in denarja samo zato, da bi ostali v svojem območju udobja.

V delovanju podjetja občasno pride do situacije, ko se vodstvo podjetja zave, da je njihov dosedanji informacijski sistem prišel do roba (ali čez) svojih zmogljivosti in uporabnosti. Nadgradili so ga kolikor se je dalo, sedaj pa je potreben preskok. Vendar samo menjava sistema ne bo dovolj. Potrebna je sprememba organizacije in izvajanja poslovnih procesov oziroma prenehanje izvajanja tistih procesov ali delovnih postopkov, ki ne dodajajo vrednosti. Le to lahko skupaj z učinkovito podporo, ki jo zagotavlja novi ERP sistem, podjetje premakne na novo raven.

Zmanjšajmo odpor do sprememb

Kje tiči problem ne sprejemanja novih, drugačnih, pa vendar boljših rešitev? Delno v samem odporu proti spremembam, delno v kompetencah zaposlenih. Enostavneje je še 16. leto procese izvajati enako kot predhodnih 15 let: rutinsko, avtomatizirano, brez pravega poznavanja vsebine poslovnega procesa. Od tod tudi vztrajanje na enakem načinu dela, ki da je edini merodajen.

Tisti posamezniki v podjetjih, ki zadeve želijo premakniti in izboljšati, se ne obremenjujejo preveč s sedanjo prakso. Znajo se oddaljiti od problema in preveriti tudi druge rešitve. Kdor razmišlja širše, hitro sprevidi, da je najboljša pot, ki te pripelje do ustreznih rezultatov po čim krajši in stroškovno najučinkovitejši poti. In to je srž dobre rešitve, ki jo sooblikujemo skupaj s partnerjem in bo dosegla začrtane rezultate.

Zakon narave: sinusoida

V času trajanja projekta lahko razpoloženje sodelujočih ključnih uporabnikov v podjetju opišemo s sinusno krivuljo, ki ima vzpone in padce. Izrazit padec se pokaže pred prehodom v redno uporabo in takoj po prehodu. Nekaj časa so še vsi nezadovoljni, ker so bili pahnjeni iz svoje cone udobja. Preteči mora nekaj časa, da se uporabniki navadijo na novosti, da jih začnejo s pridom uporabljati in ugotovijo, da se je tudi njim samim zmanjšal obseg dela, da sedaj delajo zanimivejše in pomembnejše zadeve, kot je recimo pretipkavanje podatkov…

Tako se počasi zopet vzpostavi želeno stanje, novo območje udobja, ki je prej preprečevalo spremembe. Le da so za uporabniškim zadovoljstvom z novim sistemom tudi merljive poslovne koristi.

Danes zamenjava sistema ERP ni problem. Enostavno izberete tistega, za katerega ste prepričani, da boste z njim bolj učinkoviti in prilagodljivi. Če se za MIT Orkester odločite danes, boste v enakem obdobju drugo leto že uživali sadove novega ERP sistema. In verjemite, res vam bo udobno!

Kontaktirajte nas na e-mail prodaja@mit-ing.si oz. nas pokličite na telefonsko številko (04) 281 31 00, podrobne informacije o rešitvah MIT Orkester pa dobite na spletni strani www.mit-ing.si.

 


Marjeta Povalej

Comments are closed.