Outsourcing Založba Rokus Klett, MIT informatika, 40% manj reklamacij

40 % manj reklamacij ob 25 % povečanju števila odprem

Integracija poslovnega in logističnega sistema je bistvena za učinkovito zunanje izvajanje logistike.

Založba Rokus Klett je največji založnik učbenikov in dodatnih učnih gradiv v Sloveniji. Zaradi sezonske naravnanosti poslovanja so se srečevali z velikimi nihanji v obremenjenosti logistike. Poleg tega se jim je s spreminjanjem ponudbe izdelkov in s tem povezanega pakiranja število zasedenih paletnih mest v enem letu povečalo za 3-krat. »Volumen novih paketov je zaradi številnih dodatkov lahko celo sedemkrat večji od volumna same knjige,« je razložil Matic Jurkošek, direktor prodaje, Založba Rokus Klett, d. o. o.

Založba Rokus Klett Matic Jurkošek
Matic Jurkošek, direktor prodaje, Založba Rokus Klett

V času sezone od začetka maja do 31. avgusta izvedejo kar 90 odstotkov vseh premikov. Zaradi povečanja obsega poslovanja in kompleksnosti prodajnega portfelja bi potrebovali večje skladišče, uvesti bi morali skladiščni informacijski sistem ter povečati število sezonskih delavcev. »Izkazalo se je, da bi bilo bolj smiselno, če bi skladiščenje in logistiko prepustili nekomu, ki se s tem profesionalno ukvarja,« je povedal Jurkošek.

Uspešnost zunanjega izvajanja logistike odvisna od integracije informacijskih sistemov

Za izvajalca so izbrali Pošto Slovenije, s skladiščem v prostorih Ilirije v Ljubljani. Poseben izziv je bilo povezovanje poslovnega informacijskega sistema MIT Orkester z WMS rešitvijo Pošte Slovenije. »V sezoni imamo več sto odprem na dnevni ravni, pri čemer lahko eno naročilo obsega tudi do sto ali več palet. Glede na intenzivnost dela je bilo izredno pomembno, da smo si zagotovili učinkovito integracijo informacijskih sistemov, brez katere takšno sodelovanje sploh ne bi bilo možno,« je dejal Jurkošek.

Vsa naročila fakturni oddelek obdela v sistemu MIT, od koder se vsako uro prenesejo podatki za komisioniranje vključno z EAN kodami v sistem WMS. Odbiranje poteka brezpapirno z uporabo brezžičnih terminalov. Po koncu odbiranja iz skladiščnega sistema natisnejo le še dobavnico. Potrdila o dobavi vnašajo v skladiščni sistem, informacije pa se prenesejo tudi v MIT Orkester, kjer se izdelajo ustrezni računi. Z uvedbo opomb pri pripravi elektronskih komisionirnih nalogov so navsezadnje poenostavili tudi pripravo naročil, ki so jih kupci prevzeli sami, v skladišču.

Napredek v poslovanju

Zaradi spremembe poslovne paradigme podjetje z lastnimi skladiščnimi viri ne bi moglo izpeljati sezone. »Na Pošti med sezono dela 15 ljudi, pri nas sta bila ob sicer manjšem obsegu dela dva zaposlena in šest študentov. Primanjkovalo nam je tudi prostora. Na svoji lokaciji imamo na voljo 350 paletnih mest, na Pošti pa nekajkrat več,« je še pojasnil Jurkošek. Rešitev je ugodnejša tudi z vidika stroškov, saj bi bili Jurkoškovem mnenju, stroški lastne logistike pri tako povečanem obsegu lahko bistveno višji.

Čeprav je Založba Rokus Klett znana po majhnem obsegu reklamacij, so izboljšave logističnega procesa zmanjšale število reklamacij za 40 odstotkov, ob 25-odstotnem povečanju števila odprem! Posledično so zmanjšali stroške poštnine, zmanjšala se je poraba časa za obravnavo reklamacij, pri čemer se je še dodatno okrepil ugled blagovne znamke.


admin

Comments are closed.